Avalik esinemine – esitlusoskuste praktikum

Esinemine on praktiline oskus nagu nt suusatamine.

Suusatama õpime suusatades ja esinema esinedes.
Praktikum on turvaline ja inspireeriv keskkond, kus saame esinemist harjutada. Enda esinemisoskuste ja esinemisvabaduse edenemist saad nautida salvestusi vaadates.

Võtame “pulkadeks” lahti, millest tehniliselt koosneb hea mulje, meie sõnumi kohtalejõudmine. Õpime VÕTTEID ja TEHNIKAID ettevalmistuseks, kontakti saavutamiseks, kuulajaga töötamiseks ja enda ärevusega toimetulekuks.

Esitlusoskuste praktikum

Koolituse kava

  • Grupitöö. Mitmekesi esinemine. Modereerimine
    • Mitmekesi esinemise spetsiifika. Lavapartnerite modereerimine. Mida jälgida, et vastastikku üksteise sõnumit mitte nullida
    • Kuulajate ootuste ja andmete kogumine. Eeldamine kui vigade allikas
  • Etüüd kõverpeeglis. Leia vähemalt 7 viga, mida esineja teeb
    • Mis teeb ühest esinemisest igava esinemise?
    • Mis tekitab vastanduse? Enesepositsioneerimine
    • Kehakeel. Riietus. Ootused ja probleemid. Nõuanded
    • Häälesede
    • Harjutused kiireks ärkamiseks, ärevusega toimetulekuks
  • Kontakt kui lennureis. Katastroofid juhtuvad enamasti õhkutõusul või maandumisel
    • Kontakti, tähelepanu püüdmise võtted
    • Kõnetamine vs endast rääkimine
    • Küsimused. Retoorilised küsimused. Vastuste märgid
    • Kontakti juhtimine. Rooli hoidmine. Ka siis, kui juhtimist tahetakse üle võtta
  • Etüüd. Harjutame kontakti saavutamise ja publikuga töötamise võtteid
  • Visualiseerimine. 4 minuti reegel.
    • Visuaalsed abimehed
    • Dünaamilised ja staatilised kujundid
    • Interaktiivsed võimalused – töötamine kuulajaga koos
    • Kuidas visualiseerida nähtamatut?
    • Lugude rääkimise köögipool. Tehniline baas ja improviseerimine
  • Etüüd. Soovitavalt reaalne ettekanne või esinemine
    • Kasutame seni õpitut
    • Õpime tagasisidest
  • Toimetulek vahelerääkijatega, ootamatute repliikidega, vaenulikkusega, tehniliste viperustega.
    • Võtted kontakti juhtimiseks
    • Võtted “nägude säilitamiseks”
    • Kes mõistab kohut?
    • Plaan B, kui tehnika ei tööta, ajakava nihkub paigast vms
  • Improviseerimisharjutus
    • Edu elamus! Me suudame seda
    • Struktuur
    • Endiselt on kõige olulisem publik. Tööta inimestega
    • Spontaansuse köögipool. Mida saame harjutada?

Näiteid tagasisidest

Suhtusin koolitusse eelarvamusega, kuid see oli viimaste aastate kõige parem koolitus. Palju jõudu ja tänud! Indrek Nuume (LHV) 27. Mai 2010

„Praktikum“ oli igati oma nime vääriline. Kõik teadmised tulid grupikaaslaste ja enda tegevuse näitel. Oluline oli vajadus ennast mobiliseerida ja mugavustsoonist välja tuua (Talveakadeemia)

Isiklik lähenemine igale inimesele suurendab koolituse kasutegurit ja mõju. Loodud väga hea õpikeskkond, kus ei ole ?häbi? esineda ja saab vabalt enda vigu analüüsida (Tartu Ülikool)

Sain praktilisi nõuandeid esinemiste kohta. Minu jaoks oli koolitus praktilise väärtusega (KPMG)

Meeldis, et sain näpunäiteid, kuidas koosolekuid/kõnesid paremini struktureerida. Samuti oli hea tähelepanu pöörata enamlevinud vigadele ning püüda neid vältida. Praktiline pool aitas asjal tööle hakata. (Elioni ärianalüütikute esinemiskoolitus)